18 Nisan 2014 Cuma

Cüneyd-i Bagdâdî hazretleri ile ilgili bir hikaye

Birgün Cüneyd-i Bagdâdî hazretleri bir deniz kenarinda gezerken bir Mecusî, yanina bol miktarda yem almis, denizdeki baliklara yem atiyormus. Aralarında söyle bir konusma geçmis: Ne yapiyorsun böyle? Sevap kazanmak için baliklara yem atiyorum. Senin sevap kazanman için, evvela iman etmen lâzim. Sen Müslüman degilsin ki, hangi sevaptan bahsediyorsun? Peki benim bu baliklara yem verdigimi o bahsettigin Allah görüyor mu? O’nun bilmedigi, O’nun görmedigi bir sey yoktur ki… Bu da bana yeter. Aradan 3-5 sene geçmiş, Cüneyd-i Bagdâdî hazretleri hacca gitmiş, tavaf ederken bakmis, deniz kenarında balıklara yem atan Mecusî de tavaf ediyor. Cüneyd-i Bagdâdî hazretleri sormus: Burada senin ne isin var? O beni gördü. Nasıl gördü? Sen gittikten sonra içimde bir nûr parladi, baktim, baliklarin hepsi Kelime-i sehâdet getiriyor. Agaçlara baktim, Kelime-i sehâdet getiriyor, ben de Kelime-i sehâdet getirmege basladim. Senin Rabbin beni gördü, O gördügü için de buraya geldim. Sana bir nasihat verecegim:iyilik yap denize at, balik görmezse Hâlik görüyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder